Борба за права обичног човека

Порука
Аутору
Корисников грб
Дејан_Свитац
Ветеран
Поруке: 990
Придружен: 08 Јан 2014, 23:36
Контакт:

Борба за права обичног човека

#1 Порука од Дејан_Свитац » 31 Јан 2014, 21:48

Од како сам се регистровао овде, планирао сам да пишем о различитим ситуацијама кроз које сам пролазио и о томе како сам се борио и како се и даље борим против неправде у (не)уређеном систему и за права која су сваком грађанину Србије загарантована Уставом, законима и другим, нижим правним актима. После пажљивог прегледа тема, нисам наишао на неку у којој би могло да се дискутује о овом. Циљ ове теме је, дакле, да изнесемо свако деловање институција, организација, установа, појединаца, фирми, предузећа, органа, приватних или државних, који су противни уставном поретку и законима Републике Србије. На прву лопту износим нешто што сам данас приметио и што ме је пријатно изненадило, с обзиром да сам се дуго борио против ове појаве. Наиме, у продајним објектима Темпа и Максија (а верујем и у другим ланцима трговина), постоје ормарићи који су предвиђени за одлагање личних ствари. Да би неки купац могао да користи ормарић, морао би да раднику на каси остави личну карту, што је противно многим законима и правима, једно од њих је право на заштиту личних података. Дуго нисам могао да запосленима у овим радњама објасним, да то што раде није дозвољено по закону и да само овлашћено лице може да затражи личне исправе. Од данас то, изгледа, више не важи, тако да за коришћење ормарића није потребно никакво прилагање личних докумената.
Слична ствар се дужи временски период појављује у ауто-транспортном предузећу ''Кавим''. Код њих, такође важи ''правило'', да путник, ако жели да купи дневну карту, мора да приложи личну карту, како би кондуктер-возач уписао број личне карте (разлог свега тога је да не би дошло до злоупотреба и ситуације да се више путника превозе користећи једну карту). У сваком случају, пронађено је решење које се коси са законима. И после неколико захтева и реакција, мислим да се још увек није променило пословање тог предузећа. Ускоро ћу да проверим и ако уочим да и даље траже личне карте путника код издавања дневних карата, писаћу Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.
Волео бих да чујем од посетилаца овог форума да ли су наилазили на сличне ситуације.
„Српска латиница“ – зубна протеза после насилно избијених здравих зуба!

Бане
Напредни члан
Поруке: 114
Придружен: 15 Сеп 2012, 19:28

RE: Борба за права обичног човека

#2 Порука од Бане » 31 Јан 2014, 22:35

Искрен да будем, не видим да такве врсте расправа улазе у оквир овог форума, али бих волео и други да се изјасне.
То кажем јер мислим да је овај форум специфично везан за проблематику везану за ниподаштавање српског писма у оквиру српског језика и српског народа, а о разним другим неправдама нанетим како колективу тако и појединцу, може неограничено да се пише и описује али ми делује да је ван контекста овог форума. Из тог разлога вероватно и ниси наишао на такве теме.
Лепо ми делује што си ставио у одељак "сваштара" па ако има заинтересованих можда се и развије...
Срећно!
ево једне проблематике коју бих сврстао у ту рубрику, мада може и у неке актуелности-збивања-запажања:

http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... je.sr.html

Мени боље овде делује јер се не тиче наше државе Србије, већ проблема појединца са неком страном администрацијом.
Последње учитавање од Бане дана 31 Јан 2014, 22:58, учитано 1 пут укупно.

Корисников грб
Дејан_Свитац
Ветеран
Поруке: 990
Придружен: 08 Јан 2014, 23:36
Контакт:

RE: Борба за права обичног човека

#3 Порука од Дејан_Свитац » 31 Јан 2014, 23:34

На сваком форуму који ћеш наћи на интернету, ако постоји посебан одељак под називом: сваштара, разно, невезано за... посетиоци форума могу писати о било чему што није везано за тематику самог форума. Ко хоће нека се прикључи теми тако што ће активно да учествује или да само посматра. Теби предлажем да будеш стрпљив, јер ће бити и садржаја у овој теми који дотичу и ћирилицу (мада то није обавеза, јер као што си и сам могао да приметиш, поставио сам је на право место).
„Српска латиница“ – зубна протеза после насилно избијених здравих зуба!

Бане
Напредни члан
Поруке: 114
Придружен: 15 Сеп 2012, 19:28

RE: Борба за права обичног човека

#4 Порука од Бане » 14 Феб 2014, 18:18

Борба и са матрицом "кадија те тужи - кадија ти суди":
http://www.blic.rs/data/images/2014-02- ... 1392366974

... ал је бар све на ћирилици урађено!
Последње учитавање од Бане дана 14 Феб 2014, 18:51, учитано 1 пут укупно.

Корисников грб
Дејан_Свитац
Ветеран
Поруке: 990
Придружен: 08 Јан 2014, 23:36
Контакт:

RE: Борба за права обичног човека

#5 Порука од Дејан_Свитац » 17 Феб 2014, 04:01

Пре нешто више од 4 године донешен је нови Закон о безбедности у саобраћају. Паралелно са њим, кренула је чешћа и ригорознија контрола од стране овлашћених лица. Тиме се у одређеној мери утицало да одвијање саобраћаја буде безбедније, међутим многа овлашћена лица су, услед незнања, безобразлука и користољубља, свесно или несвесно ''кршила'' тај, али и многе друге законе који су на снази у Републици Србији. ''Наш'' човек, традиционално уплашен од особа са плавом униформом, често непотребно, посеже за мањим злом, те пристаје да буде део мита и корупције и тако постане жртва неуређеног система. Тај страх је толико присутан међу људима, да се и најмањи отпор сматра ометањем овлашћеног лица у вршењу службене дужности, неоснованим револтом или дрскошћу. Верујем да је велики део читалаца овог текста некада био учесник оваквих или сличних ситуација, па не би било лоше да се продискутује о овој теми. Следећи текст никако не сме да представља позив на непоштовање било ког закона, већ само борба за лична права и недозвољавање да вас систем или појединац постављају у положај окривљеног без икаквог разлога:
Када вас службено лице заустави, шта год да се дешава персирајте му и
уважавајте га. Прво и најважније правило је да мирним путем пробате да се
извучете без казне, али никако не спомињите нешто што би довело у сумњу
да пружате мито, дакле једно нормално опхођење. То радите све док не
почне да попуњава записник о прекршају. У тренутку када хемијском напише
једно једино слово у записнику, ствар је решена и ''извлачења'' више
нема. Прелазите на визуелни преглед његове униформе. Службено лице је дужно
да на себи има шапку са знаком МУП-а, еполете са чином на раменима,
значку полиције са бројем и плочицу са именом. Мој савет, једино ако
нема значку са личним бројем, можете да одбијете да сарађујете,
тј. да одбијете да дате ваша документа. У сваком другом случају, можете
да га фотографишете мобилним телефоном. Код овог сликања... немојте да
вас неко превари и каже како је забрањено фотографисати и снимати
униформисано (овлашћено) лице. У члану Законика о кривичном поступку се децидирано наводи
у ком случају фотографија није доказни материјал на суду. Суштина члана тог Законика је да фотографија или видео запис може бити употребљен као доказни материјал на суду само ако је начињен уз изричито одобравање или прећутну сагласност лица које се фотографише. Након
сачињавања записника, службено лице ће вам дати да прочитате записник. Ту
долази најважнији део. Ако сте те среће да службено лице није сачинило
записник ћириличним писмом, немате потребе да бринете, јер такав
записник неће бити валидан на суду, јер је директно прекршен члан 10.
Устава Србије који каже: ''У Републици Србији је у службеној употреби
српски језик и ћириличко писмо.'' Пошто је записник службени документ,
ствар је јасна. Овај случај је потврђен у пракси у великом броју
случајева. Сведок сам једног таквог случаја. Уколико је записник попуњен службеним писмом, службено лице ће вам понудити да прочитате записник. Обратите пажњу на сваку реч коју је унело службено лице, јер често долази до грешака у уносу података и лоших формулација наведених догађаја. Након тога вас пита да ли желите да дате неку примедбу. Мој
савет је да не избегавате овај део, јер је од великог значаја, поготово
ако службено лице до овог тренутка није учинило ниједну грешку. Дакле,
покушајте да наведете нешто што би вас код судије за прекршаје
''извукло'', а да то буде колико-толико реално. Када наводите, то мора
да буде везано само за прекршај. У колико је дошло до неког ''кршења''
прописа од стране службеног лица (непримерено понашање, непрописно
одевање...) следећи корак је одлазак код његовог командира. За вас је
добро да то учините што пре (најкасније 48 сати након ''сусрета'' са службеним лицем). Изнесите све те неправилности које је учинило службено
лице. Командир то мора да унесе у своју службену бележницу и то,
такође, може бити од значаја код судије за прекршаје. У већини
случајева, командири ће вам предложити да одете до писарнице и поднесете
тужбу (жалбу или како је већ зову) против тог лица. То вам много
не помаже, јер у већини случајева овлашћено лице након тога прође са усменим
упозорењем и то је то. Наравно, ако је реч о тежем кршењу прописа од
стране тог лица, можда му буду одбили и од плате, али ви ту немате
много користи. Када вам дође позив за одлазак код судије за прекршаје
одазовите се обавезно. Ако мислите да има потребе за суочењем, слободно
искористите то право, јер у већини случајева овлашћена лица- полицајци не долазе на иста
(зато што им се то не рачуна у радно време и није им плаћено). Ако
којим случајем и дође, постоји велика вероватноћа да се неће најбоље
сетити конкретног прекршаја и правдаће се како се не сећа јер је
прошло много времена (обично тако буде). Неистина је да реч овлашћеног
лица има ''већу тежину'' од ваше. Прави судија за прекршаје то добро зна и са добрим аргументима ваша страна може превагнути и однети
победу. Пробајте да пре одласка код судије за прекршаје добро осмислите
како ћете да се браните или ангажујте адвоката ако нисте сигурни у себе.

На крају, поновићу да овај текст није никакав подстрек, савет, наговор да се не понашате у складу са Уставом и законима и да након тога прођете некажњено.То је само пример борбе за ваша права, баш као што се свакодневно боримо за очување ћирилице и не дозвољавамо да нам се ускраћује право на њену употребу.
„Српска латиница“ – зубна протеза после насилно избијених здравих зуба!

Корисников грб
Дејан_Свитац
Ветеран
Поруке: 990
Придружен: 08 Јан 2014, 23:36
Контакт:

RE: Борба за права обичног човека

#6 Порука од Дејан_Свитац » 17 Апр 2014, 03:29

У вези фамозних ормарића у великим радњама, видим да је у Максију и даље пракса да траже личне исправе прликом издавања кључева. С тим у вези, пре неки дан сам написао реч-две у књизи утисака у панчевачком Максију. Скренуо сам им пажњу и на употребу ћириличног писма. Када сам враћао кључеве радница је претурала по кутији и тражила моју возачку (увек дајем њу због ћирилице), одмах сам јој ставио до знања да је моја ћирилична.
„Српска латиница“ – зубна протеза после насилно избијених здравих зуба!

Љубиша
Стара кука
Поруке: 1988
Придружен: 13 Јан 2011, 13:29

Карл и Луна

#7 Порука од Љубиша » 27 Апр 2014, 11:55

Пример петиције у ћирилици на одговарајућем сајту:

ПЕТИЦИЈА ДА СЕ ОДОБРИ ОСТАНАК У СРБИЈИ КАРЛА И ЛУНЕ

http://www.peticije24.com/83746

:)
Последње учитавање од Љубиша дана 27 Апр 2014, 11:59, учитано 1 пут укупно.
10 векова ћирилице.

Корисников грб
Дејан_Свитац
Ветеран
Поруке: 990
Придружен: 08 Јан 2014, 23:36
Контакт:

RE: Борба за права обичног човека

#8 Порука од Дејан_Свитац » 28 Јул 2014, 19:47

Током једног одмора у мом родном крају, возио сам се аутобусом Јединство Врање (сада већ Кавим Врање). Том приликом сам хтео да узмем дневну карту уз помоћ које је могуће возити се неограничено у току дана. Приликом куповине карте (код возача) исти ми је саопштио да је потребно да дам личну карту. Заћутао сам 3-4 секунде и рекао му да не желим, јер он није овлашћен да узме такав документ, нити сам ја дужан да дам. На питање шта ће му моја лична карта, одговорио је како број ЛК уноси у систем, да би се спречила могућност да се више особа превози са том картом. Остао сам при свом и рекао да не дајем никоме свој број ЛК. Он је рекао како му не треба цео број већ последњих 5 цифара. Да ствар буде смешнија, у том тренутку сам имао ону стару ЛК чији је број садржао управо 5 цифара, те сам му ја одговорио да ако му дам последњих 5 цифара, даћу му у ствари цео број из ЛК! Онда је он кренуо са објашњењима да је то политика фирме, да могу да дам број здравствене, саобраћајне, пасоша, чланске карте библиотеке и слично. Није му то ништа вредело, јер сам био истрајан у намери да не одустанем од својих принципа и не само принципа, већ и убеђења основаног на разумним чињеницама. Након тога сам писао руководству овог ауто-превозника, али одговоре нисам добио. Ево како је изгледало моје друго обраћање:''Видим да се нисте удостојили да одговорите на критику везану за тражење личне карте путника од стране возача приликом издавања дневне карте, те Вам овом приликом скрећем пажњу на члан 146. кривичног законика Републике Србије, а у вези неовлашћеног прикупљања личних података који гласи: ко податке о личности који се прикупљају, обрађују и користе на основу закона неовлашћено прибави, саопшти другом или употреби у сврху за коју нису намењени, казниће се новчаном казном или затвором до једне године. У нади да ћете што пре решити овај пропуст, захваљује Вам се грађанин Републике Србије.'' Ускоро идем у Врање па ћу проверити шта су урадили поводом мојих приговора.

Ово је проблем који се често јавља у Србији, а поводом тога преносим везу до једног занимљивог чланка који се појавио јуче у Вечерњим новостима. Тек после тога видимо колико смо необавештени:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%82%D0%B5
[/align]
Пречица: http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%82%D0%B5
Последње учитавање од Дејан_Свитац дана 28 Јул 2014, 19:48, учитано 1 пут укупно.
„Српска латиница“ – зубна протеза после насилно избијених здравих зуба!

Корисников грб
Дејан_Свитац
Ветеран
Поруке: 990
Придружен: 08 Јан 2014, 23:36
Контакт:

RE: Борба за права обичног човека

#9 Порука од Дејан_Свитац » 30 Нов 2014, 15:44

Овако изгледа успешан пројекат долажења до својих права 19.10.2014. године:Корисник:
Поштовани, Поново вам се обраћам због тога што сам, већ четири месеца, ускраћен за коришћење апликације ''Capture'', јер приликом склапања уговора радници у једној вашој пословници ме нису обавестили да ова услуга није доступна за телефоне са ''Windows'' оперативним системом.
Напротив, радник ме је убеђивао да се апликација једноставно преузима у интернет продавници. Тиме сам доведен у заблуду, јер да сам знао за ово, можда се не бих одлучио за склапање уговора за тренутни тарифни пакет, а можда чак не бих ни потписао уговор у вашој мрежи, јер због горе наведеног додатка сам у великој мери пристао да узмем тарифни пакет ''prenesi i surfuj L''. Оваквим
пословањем не остављате утисак озбиљне фирме мобилне телефоније, а корисници нису
задовољни услугама које пружате, а које не могу да искористе.
Још једном тражим од вас да ми омогућите смањење месечне претплате, пропорционално некоришћењу услуге коју гарантујете у оквиру пакета. На вашим интернет странама стоји да се ради на томе да услуга ''Capture'' у скорије време буде доступна за све оперативне системе, али се не наводи када ће се то десити. У пракси, то може значити да не буде ни у наредне две године што би значило да ћу бити ускраћен
за 24 ГБ података у оквиру додатка ''Capture''. До сада ми је ''пропало'' 4 ГБ што, сматрам да није мала количина података.
Име и презиме - 23.10.2014. године: Пружалац улсуге: ... Жао нам је због незадовољства које у допису помињете и тим поводом се извињавамо. ... Након пријема вашег дописа, извршили смо неопходне провере и утврдили да пропуста у процесу пружања услуга није било, те су вам информације пружене на исправан начин. Наиме, колеге су нам указале да тренутно не постоји могућност да наведену услугу користите на
уређају који користи „Windows“ oперативи систем. Овом приликом желимо да вам укажемо да ћете, када се омогући коришћење ове услуге и на вашем моделу апарата, благовремено бити информисани.
Искрено нам је жао због целокупне ситуације, али како је преовера показала да пропуста није било, надамо се да ћете са разумевањем прихватити да и поред добре воље, нисмо у могућности да ваш приговор прихватимо као основан. 01.11.2014. године

Корисник:



Поштовани,

Дана 27.10.2014. године добио сам на кућну адресу пошиљку у којој се налазио покушај одговора на рекламацију од стране ваше Службе за напредну подршку корисницима.

Морам најпре да наведем да сам био непријатно изненађен, јер сте приликом адресирања неправилно одштампали моје личне податке (презиме и име), тј. нисте их исписали у изворном облику (онако како стоји у личној карти коју сте ''скенирали'' приликом склапања уговора и онако како стоји у оригиналном уговору). Текст је, такође, из само вама знаних разлога одштампан
на некој варијанти српског језика уз коришћење слова међународно признатог хрватског писма, који сам уз помоћ стручног преводиоца ''дешифровао''.

Покушај пружања одговора у две реченице и при том изношење нетачних информација, доводи ме у сумњу да верујем у то да Теленор ''брижљиво негује и развија однос са корисницима''. Да је тако, Теленор, тј. радници који су запослени у горе наведеној Служби (а при том не поштују службени језик и писмо) не би себе стављали на место судије и тврдили да је приликом склапања уговора речено нешто што корисник није чуо, а представник Теленора
није рекао.

Чак и да је усменим путем пренето (а одговорно тврдим да није и чврсто стојим иза тога), у Општим условима фирме ''Telenor d.o.o.'', одељак ''Постпејд (претплатнички) уговор, члан 5. закључење, стоји следеће: Приликом закључења претплатничког уговора, претплатник бира тарифни пакет. Назив изабраног тарифног пакета и његов опис садржан је у претплатничком
уговору или је приложен уз исти, што подразумева да је претплатник упознат са овим условима и да је прихватио све цене и услове за његово коришћење.


Дакле, поред овако недвосмисленог члана, усмено информисање је апсолутно необавезујуће, те је неозбиљно што сте мишљење и одговор дали на основу провере запосленог да ли је или није пружио неку информацију. Оно што је требало проверити је да ли у опису претплатничког уговора постоји информација о немогућности коришћења неке услуге (обавештење у фусноти и сл.) и такав опис представља једини валидан документ кориснику који пружа информацију о детаљима
уговора. Потписивање оваквог уговора као што је мој, за кориснике је нека врста обмане, јер не добијају оно што су потписали.

Обавештења на интернет страни и усмена обавештења у пословницама су само информативна и немају обавезујући карактер према корисницима.

У вези са горе наведеним чињеницама, принуђен сам да се обратим Удружењу за заштиту потрошача и да, ако је то потребно, покренем потрошачки спор, јер нисам задовољан решењем мог случаја.
Име и презиме 04.11.2014. године: Пружалац услуге: ... Желимо да истакнемо да смо приликом обраде ваше прве рекламације извршили детаљне провере и у складу са резултатима пружили вама комплетне информације. Овом приликом је извршена поновна провера свих доступних и релевантних чињеница и остајемо при претходно наведеном. Наше колеге из пословнице у ..... су вас информисале да на уређајима
са „Windows“ оперативним системом тренутно није могуће користити услуге сервиса „Capture“.
... Користимо прилику и да вас обавестимо да је службена употреба језика и писма, што подразумева ћирилично писмо обавезна за државне органе, органе аутономних покрајина, градова и општина, установа, предузећа и других организација када врше јавна овлашћења. 05.11.2014. године Корисник: Поштована "службо",

С обзиром да је у Републици Србији у службеној употреби српски језик и ћирилично писмо (члан.10 Устава Републике Србије), а ви не поштујете то, нелогично је да се зовете служба!

Као и код других предузећа у Србији и Теленор је узео за право да тумачи члан највишег правног акта наше државе на свој начин. Ипак, када је реч о исписивању имена и презимена, оглушујете се о члан 351. одељак 4. Породичног закона Републике Србије, који се тиче заштите права на лично име у коме се наводи следеће:

"Право на лично име може се повредити нарочито:

1. спречавањем имаоца да се служи својим личним именом или делом имена, односно ометањем на други начин да врши право на лично име (спречавање и ометање вршења права на лично име);

2. приписивањем имаоцу другачијег личног имена или дела имена односно тврдњом да је ималац дужан да се служи другачијим личним именом или делом имена, означавањем имаоца другачијим личним именом од његовог, оспоравањем имаоцу на други начин права да се служи својим личним именом (оспоравање права на лично име);

3. искривљеним, скраћеним, проширеним или другачијим навођењем имаочевог личног имена или дела имена, осим када је то уобичајено или неопходно (искривљавање личног имена);

4. означавањем себе, другог лица, организације, ствари
или појаве имаочевим личним именом или делом имена, навођењем другога или
допуштањем другоме да себе означава имаочевим личним именом или делом имена,
неовлашћеном употребом имаочевог личног имена или дела имена на други начин без
пристанка имаоца (неовлашћена употреба личног имена)."



Из овога се види да у највећем броју случајева не поштујете основно право на лично име. Оправдање да не постоје техничке могућности је неприхватљиво, јер исте морају да прате законе, а никако обрнуто.

У вези услуге "Telenor capture", мораћу да вас разочарам и демантујем, јер то што наводите као доказ да је у пословници усмено наглашено (а није) да наведена услуга није подржана на "Windows" оперативном систему, у правном смислу бескорисна је чињеница. Да
је то тако прослеђујем вам мишљење правног тима Заштитника потрошача:

"Поштовани,

поводом приговора који сте уложили обавештавамо Вас да имате право на сразмерно смањење месечне претплате, с обзиром да Вам је "Telenor capture" загарантован и нигде у уговору нити у пратећој документацији није назначено да у Србији то није подржано. Значи морали
бисте бити о томе обавештени од стране Теленора у смислу свеукупног обавештења о производу."


Све ово се наводи и у Општим условима које прописује Теленор (одељак Претплатнички уговор, члан 5. Закључење), а које сам вам у прошлом допису доставио.

Уколико ваш одговор и након овог приговора буде исти, бићу принуђен да се обратим Првом основном суду у Београду, ради решавања спора.
Име и презиме 13.11.2014. године: Пружалац услуге: Након увида у целокупну писану комуникацију између вас и службеника (не знам зашто их овако називају када не поштују службено писмо) компаније Теленор, сматрамо да смо на сва ваша питања везана за ситуацију у вези са функционалношћусервиса „Capture“ на уређајима са „Windows“ оперативним системом као и пруженим информацијама од стране наших запослених, за ваш број ..., благовремено и детаљно одговорили. У сваком тренутку смо спремни да на присуство сумњи на било какву врсту нерегуларности изађемо у сусрет корисницима, ако резултати детаљних провера потврде да се ради о пропусту у пружању услуга, о чему их на адекватан начин обавештавамо и упућујемо у даљу процедуру.
Како је још једном утврђено да пропуста у процесу пружања услуга није било, молимо вас да са разумевањем прихватите да вашу рекламацију нисмо у могућности да усвојимо као основану. Ипак, у циљу вашег задовољства,
донели смо одлуку да овог пута учинимо уступак и вашем броју уведемо промоцију
у виду попуста на месечну претплату у износу од 20% у трајању од 12 месеци.
Последње учитавање од Љубиша дана 30 Нов 2014, 17:00, учитано 1 пут укупно.
„Српска латиница“ – зубна протеза после насилно избијених здравих зуба!

Љубиша
Стара кука
Поруке: 1988
Придружен: 13 Јан 2011, 13:29

RE: Борба за права обичног човека

#10 Порука од Љубиша » 30 Нов 2014, 17:08

Добра ти је досетка за везу између службе и службеника са службеним писмом!

Ја сматрам да су обраћања и дописи попут ових твојих увек корисни, јер имају, између осталог, кумулативно дејство. То предузеће сазнаје да има корисника који нису задовољни њиховим избором, хм, службеног језика, да нешто није у реду с тим како пишу имена корисника, да исти став има заштитник права, да могу бити тужени по том основу ... Када се јави довољан број таквих корисника с истим примедбама и захтевима, мораће нешто да промене. Све онда постаје повезано, јер онда ће они вршити притисак да држава боље реши ту област, а она онда мора да боље дефинише шта је то службени језик ...
10 векова ћирилице.

Пошаљи Одговор